Nota:
Setiap nama, No Akaun & No Tel yang kami masukkan disini akan berada di google setelah 48jam artikel diterbitkan.
Sesiapa yang berurusan secara online anda digalakkan membuat semakan (Search) terlebih dahulu di google atau di blog ini, jika ada yang meragukan sila hentikan urusan serta merta.
Untuk semakan no. akaun bank, sila masukan no. akaun dalam kotak search

AWAS!! Jejaka Pengikis Duit Wanita


Cemonlah lelaki!

Untuk pengetahuan saya mengenali dia dari 31 Mei 2008. Selama berkawan memang saya yang bagi duit kerana sepanjang kami berkawan, dia memang tak pernah sekali pun bekerja. Sepanjang berkawan banyak kali juga dia kantoi banyak bermesej dengan perempuan lain tapi malas nak bergaduh punya pasal so saya diam je la.

Sepanjang hampir 4 tahun lebih berkawan dah banyak duit saya habis dekat dia. Kalau nak dikira mungkin mencecah puluhan ribu ringgit sebab kalu keluar pun memang saya je yang bayar. Bila fikir balik saya akui saya memang bodoh sebab percaya sangat kat lelaki macam nie (should call him as jantan actually).

 Sehinggalah pada awal tahun 2011, dia tiba-tiba menghilangkan diri tanpa khabar berita selama hampir 3 bulan dan muncul kembali pada bulan April 2011.

 Dia berjumpa saya dan menyatakan sebab kehilangannya adalah kerana ada urusan kecemasan di kampung (Muar, Johor). Saya dah mula tak percayakan dia. Tambahan pula, dia ada memberitahu ingin berehat selama 3 hingga 4 bulan di kampung pada hujung tahun(sebab dia ni jenis tak suka duduk lama-lama di kampung).

Sehinggalah sekitar bulan Jun 2011 dia tiba-tiba memberitahu yang motosikal dia Yamaha 125 telah dicuri dan telah meminjam wang saya sebanyak RM6000 dan berjanji akan memulangkannya secepat mungkin(nak buat beli motor baru).

Disebabkan terlalu percayakannya saya telah memberikan dia wang itu dengan harapan dia akan bayar balik hutang tersebut. Namun, takdir Tuhan memang tak dijangka. Ibu saya telah terjumpa dengan pakcik lelaki tersebut di sekolah dan pakcik dia telah memberitahu bahawa lelaki tersebut telah bertunang pada awal tahun 2011 (yes, pada masa dia menghilangkan diri selama hampir 3 bulan.

Untuk pengetahuan rumah pakcik lelaki tu kat depan rumah saya je). Saye terus meminta supaya dia jangan menghubungi saya lagi dan meminta dia menjelaskan hutang dia kepada saya dengan kadar segera.

Dia memberikan alasan tidak bekerja dan tidak mempunyai duit. Semenjak itu saya tak berjumpa lagi dia, dan hanya mengetahui dia akan berkahwin pada 10.11.12. Melalui maklumat dari informer, saya berjaya mendapat nombor telefon tunang lelaki itu dengan harapan untuk meminta kembali wang RM6000 saya sebab lelaki tu dah tak dapat dihubungi laki(tak nak bayar hutang la tu).

Tapi saya pula yang dimarahi oleh perempuan tersebut coz dia ingat saya nak menganggu tunang dia(ambil la, aku pun tak nak jantan camtu). Since then, saya tidak dapat menghubungi dia.

Cuma pada tahun 2012 ada sekali saya terserempak dengan dia berhampiran kawasan rumah saya pada waktu tengahari (tu pun dia terkejut Nampak saya sebab mesti dia ingat masa tu saya kat ofis). Saya pun terus mintak hutang saya.

And what funny is, instead of paying my money, dia boleh lak nak memburukkan isteri dia depan saya (like seriously??? Ade jugak orang mcm ni wujud kat muka bumi nie). After that, saya terus ke balai polis untuk membuat laporan polis sebab macam susah sangat je nak minta dia bayar wang tersebut.

Dengan report tu, saya terus ke pejabat peguam untuk buka kerta siasatan( tapi tau je la, berurusan dengan peguam ni kadang-kadang makan masa bertahun). Saya nie kalau ikutkan boleh je nak pergi menyerang wife dia since wife dia pun tak nak bagi kerjasama sebab saya memang tak de punca nak cari kat mana lelaki tu.

And for your info, saya tahu alamat kampung lelaki tu and rumah mentua dia pun dalam kawasan rumah saya je. Tapi tu la saya nie malas nak bertekak dengan family dia sebab family dia pun sama je perangai dengan dia. Apa-apa pun, mesti lelaki tu yang betul.

Kalau tak ingat Tuhan dah lama saya bomohkan je jantan tu sebab sakit sangat hati nie. Kalau nak cerita detail pasal dia ni, memang boleh buat novel cerita saya nie.

Saya share ni pun untuk peringatan wanita-wanita di luar sana. TOLONG JAUHI lelaki nie sebab dia nie memang seorang yang sangat pandai memutar belit percakapan. Apa yang dia cakap memang tak boleh pakai. Dia ni tahu minta duit perempuan je. Saya percaya sampai sekarang pun dia still berperangai macam tu. (Nie jugak last usaha saya untuk mendapatkan kembali wang saya tu).

Sumber: 

1 comment: